קוקושקה – על שום מה?
הרכבת קיבלה את כינויה קוקושקה שפירושו ברוסית cuckoo בשל הדמיון בצליל השריקה של מנוע הקיטור.
הנסיעה הראשונה
בניית המסילה היא יוזמה של שושלת רומנוב בסוף המאה ה-19, כשגיאורגיה הייתה עדיין חלק מהאימפריה הרוסית. העבודות ארכו ארבע שנים בשל תנאי השטח הקשים. גובה של 820 מטר מעל פני הים בבורג׳ומי ועד 1720 בבקוריאני. הנסיעה הראשונה נערכה ב-1902 במנוע קיטור שיובא מאנגליה.
מאז שנות ה-60 הרכבת מופעלת כחשמלית עם מנוע צ׳כי.
איפה ומתי
הרכבת יוצאת בכל יום מבורג׳ומי ב-10:55. רצוי להגיע קודם ולתפוס מקום. היא מגיעה לבקוריאני בסביבות 13:30 – שם מתבצעת החלפה של המנוע מהקרון האחרון לראשון. ב-14:15 הרכבת עוזבת את בקוריאני.
מחיר נסיעה: שני לארי (2.80 ₪). היו אלה שני השקל השווים ביותר ששילמתי בחיי.
אני מתענגת על הכתיבה שלך כל כך אותנתית וציורית. התמונות והסרטונים מצויינים. חוויה מדהימה!!
תודה רבה פאני, איזה כייף לשמוע!
פוסט מעולה! הכתיבה שלך מרתקת, חבל שלא ידענו על המקום בביקור שלנו בגיאורגיה.
אולי בפעם הבאה. גיאורגיה היא מדינה שבהחלט שווה לחזור אליה.
תודה רבה.בהחלט שוקלת לחזור והפעם לטיול קיץ.
פינגבק: כל המידע על חופשה בטביליסי - מסביב לעולם